Wikia

Dit artikel is een Begin. Je kan Red Dead Redemption Wiki helpen door deze pagina te bewerken.
"Hold it right there, outlaw!"
Dit artikel zit vol met spoilers, dus ik raad je aan dat je niet verder leest als je geen plot details
wilt lezen.
"They say God invented whiskey to stop the Irish from rulin' the world."
— Irish
Irish
Irish
Irish
Bijna(a)m(en) El Rato
Geslacht Man
Affiliaties John Marston
Nigel West Dickens
French
Welsh
Shaky
Wapen Cattleman Revolver
Repeater Carbine
Stem acteur Kharrison Sweeney

Irish is een hoofdpersonage in Red Dead Redemption.

Er is vrij weinig bekend over Irish's achtergrond. Zelfs zijn eigen naam is onbekend, omdat hij en anderen hem altijd steevast Irish noemen. Zoals zijn naam en accent al doen vermoeden is hij van Ierse afkomst.

Irish weet zich vaak in de problemen te werken die meestal het gevolg zijn van overmatig drinken. Er zijn meerdere momenten waarbij John Irish van oude bekenden moet redden.

In een editie van de Blackwater Ledger wordt vermeld dat Irish is omgekomen in the Thieves' landing. Er wordt vermeld dat hij zichzelf per ongeluk neergeschoten heeft. Hoewel dit zelfs voor Irish vreemd is, zijn er wel speculaties over hoe dit gebeurd kan zijn.

Waarschijnlijk heeft Irish zichzelf onopzettelijk in zijn geslachtsdelen geschoten. In plaats van zijn Revolver in een holster te doen, had Irish zijn wapen altijd voor in zijn broek gestopt. Waarschijnlijk is tijdens een vuistgevecht zijn wapen afgegaan en is hij door zijn bloedingen omgekomen.

Verschijningen in missies Edit

Galerij Edit