"New Austin: het laatste echt vogelvrije gebied. Waar alles nog op de oude manier gebeurt. Doe je iemand kwaad, zal hij je neerschieten. Doe je iemand goed... wel, dan schiet hij je misschien nog steeds neer. Maar hier heb je in ieder geval een idee van wat goed en slecht is."
John Marston

New Austin is één van de drie grote gebieden in Red Dead Redemption en tevens het grootste in het spel. Het staat ook wel bekend als de Frontier.

New Austin.jpg

Beschrijving[bewerken | brontekst bewerken]

New Austin wordt grotendeels gekenmerkt door een ruig, dor en verwilderd landschap. Het gebied bevindt zich op het kruispunt van de Amerikaanse kolonisatie, waardoor er nog heel wat wilde dieren en outlaws (Nederlands: bandiet, struikrover) aanwezig zijn.

Geografie[bewerken | brontekst bewerken]

Ten zuiden van New Austin ligt Nuevo Paraíso en ten noordoosten ligt West Elizabeth. New Austin bestaat verder uit vier kleinere regio's: Cholla Springs, Gaptooth Ridge, Hennigan's Stead en Río Bravo.

New Austin vertoont sterke gelijkenissen met enkele echte plaatsen in het zuidwesten van de Verenigde Staten. Cholla Springs lijkt erg op de woestijnen van Arizona, met de vele reuzencactussen, cactusvijgen en woestijnstruiken. De woestijn van Río Bravo lijkt dan weer sterk op New Mexico. Gaptooth Ridge heeft veel weg van Zuid-Californië, Nevada en West-Arizona, met de vele geelbruine rotsen en bomen. Hennigan's Stead ziet er dan weer uit als de westelijke delen van Kansas, Oklahoma, Centraal-Colorado en een deel van Texas dat ook wel de Panhandle Plains wordt genoemd. Thieves' Landing en diens omgeving, tot slot, zijn gebaseerd op de drassige moerassen in Louisiana.

Locaties in New Austin[bewerken | brontekst bewerken]

In alfabetische volgorde de 46 locaties die te vinden zijn in New Austin:

400px-New Austin hennigan'sstead.jpg

Hennigan's Stead[bewerken | brontekst bewerken]

400px-New Austin chollasprings.jpg

Cholla Springs[bewerken | brontekst bewerken]

400px-New Austin gaptoothridge.jpg

Gaptooth Ridge[bewerken | brontekst bewerken]

400px-New Austin riobravo.jpg

Río Bravo[bewerken | brontekst bewerken]

Trivia[bewerken | brontekst bewerken]

  • De bevolking van MacFarlane's Ranch en Armadillo hebben het soms over Gouverneur Nate Johns, waarbij gesuggereerd wordt dat New Austin en West Elizabeth tot hetzelfde gebied behoren. Dat wordt verder aangetoond door het feit dat er geen overheidsgebouwen zijn in New Austin maar wel in West Elizabeth.
  • De spoorwegtunnel tussen Hennigan's Stead en Cholla Springs en de besneeuwde canyon in het noorden van Hennigan's Stead zijn enkele van de weinige plaatsen waar de speler technisch gezien van de kaart is.
  • MacFarlane's Ranch is de grootste nederzetting in de regio, hoewel het een private ranch is.
  • De racebaan in Gaptooth Ridge is het meest westelijke punt in het spel.
  • Net als bij de grensovergang tussen New Austin en West Elizabeth kan het enige tijd duren vooraleer het spel de muziek aanpast wanneer de speler de oversteek maakt van New Austin naar Nuevo Paraíso.
  • De naam is een mogelijke verwijzing naar Austin, de hoofdstad van de Amerikaanse staat Texas.

Achievements/Trophies[bewerken | brontekst bewerken]

Door locaties te ontdekken in New Austin kan je volgende Trophies/Achievements behalen:

Onthetrail.png ON THE TRAIL OF DE VACA (10Gamerscore.png) (Brons)
Ontdek elke locatie op de map in de singleplayer.

Austinoverpowered.png AUSTIN OVERPOWERED (25Gamerscore.png) (Zilver)
Voltooi de Twin Rocks, Pike's Basin, en Gaptooth Breach schuilplaatsen in de singleplayer.

Instintoasesino1.png INSTINTO ASESINO (25Gamerscore.png) (Zilver)
Voltooi de Fort Mercer en Nosalida schuilplaatsen in de singleplayer.

Evilspirits.png EVIL SPIRITS (25Gamerscore.png) (Zilver)
Voltooi de Tumbleweed en Tesoro Azul schuilplaatsen in de singleplayer.

Redeemed.png REDEEMED (100Gamerscore.png) (Goud)
Behaal 100% game voltooiing in de singleplayer.

Externe links[bewerken | brontekst bewerken]