Arthur Morgan - Główny bohater gry Red Dead Redemption 2. Urodzony w 1863 roku. W trakcie gry ma 36 lat.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Arthur to urodzony w 1863 roku syn Beatrice i Lyle Morganów jego matka zmarła kiedy był mały a ojciec był kryminalistą i w 1874 roku został aresztowany a póżniej zabity, Arthur miał wtedy 11 lat.fxz

Około 1878 roku 15 letni Arthur został przygarnięty przez Dutcha Van der Lindego i Hoseę Matthewsa wychowywany przez nich przyjął wizję życia Dutcha polegającą na życiu poza prawem i z dala od cywilizacji. Arthur był jednym z pierwszych członków Gangu Van Der Lindego.

Arthur w młodości poznał piękną dziewczynę Mary Linton w której z wzajemnością się zakochał lecz niestety styl życia Arthura i rodzina Mary przeszkodziła parze w pozostaniu ze sobą.

Zdarzenia z gry.[edytuj | edytuj kod]

Na początku 1899 roku Gang Dutcha po nieudanym napadzie w miasteczku Blackwater był zmuszony uciekać przed stróżami prawa. Arthur nie brał udziału w napadzie, jednak razem z Hoseą Matthewsem planowali wtedy dokonać kilku oszustw finansowym.

Gang postanowił zatrzymać się w opuszczonej górniczej osadzie w Ambarino - Colter. Po udanym napadzie na pociąg Levitivicusa Cornwalla grupa pod dowództwem Dutcha van der Lindego przeniosła się do New Hannower w okolice miasteczka Valentine. Arthur brał wtedy również udział w akcji ratunkowej złapanego podczas napadu w Blackwater Seana.

Podczas ściągania długów Arthur pobił do nieprzytomności chorego na gruźlice Pana Downesa, co wkrótce potem doprowadziło do śmierci owego dłużnika. Downes zaraził jednak Arthura gruźlicą.

Wkrótce potem Leviticus Cornwall i jego ludzie znajdują Dutcha i postanawiają zemścić się za obrabowany pociąg. Po masakrze w Valentine gang ponownie musi uciekać, tym razem do miasteczka Rhodes w stanie Lemoyne.

Wkrótce potem dzięki swoim zasługom Arthur staje się prawą ręką szeryfa Graya, a gang zostaje wmieszany w wojnę dwóch arystokrackich rodów zamieszkujących okolice Rhodes. Po nieudanej próbie obrabowania ich majątku Dutch i jego ludzie znowu muszą uciekać, tym razem do starej posiadłości Shady Bell niedaleko miasta Saint Denis.

Dutch dzięki swojej niebywałej charyzmie zjednuje sobie nieformalnego władcę miasta Angela Bronte, który opowiada mu o najkorzystniejszych do obrabowania w mieście miejscach. Bronte kłamie jednak chcąc pozbyć się konkurencji i podczas napadu na stację kolejową w Saint Denis gang zostaje zaskoczony przez ogromną ilość stróżów prawa. Dutch i jego ludzie postanawiają zemścić się na przebiegłym Włochu i zabijają go.

Niedługo potem miejsce ma napad na największy w stanie Lemoyne bank. Podczas owego napadu z rąk stróżów prawa ginie Hosea i młody Lenny, którego Arthur był mentorem. Mężczyzna zmuszony jest uciekać i razem z Dutchem wsiadają na statek w porcie w Saint Denis.

Statek niestety tonie w czasie sztormu, a Arthur budzi się na wyspie Guarma niedaleko Kuby. Na miejscu spotyka Dutcha i innych ocalałych.

Śmierć Hosei zmieniła lidera gangu. Stał się bardziej bezwzględny, mniej empatyczny i bardziej lekkomyślny na co wpływ miał też jeden z członków grupy - Micah Bell.

Po udzieleniu pomocy Guarmiańskim rewolucjonistom Dutch, Arthur i reszta grupy wraca do Stanów Zjednoczonych.

Niedługo potem Arthur dowiaduje się o swojej chorobie i za wszelką cenę stara się zapewnić Johnowi Marstonowi, Abigail i Jackowi godziwe i bezpieczne życie, którego sam został pozbawiony.

Arthur ginie podczas szóstego rozdziału Red Dead Redemption 2. Został on albo pobity na śmierć przez Micah, albo przez niego postrzelony, w zależności od poziomu honoru gracza i zakończenia jakie wybieżemy. ja:アーサー・モーガン