Reddead Wikia
Advertisement
Reddead Wikia

John Marston, Red Dead Redemption 2'nin ikincil, Red Dead Redemption'ın ana karakteridir.

John, Dutch van der Linde'in liderliğini yaptığı çetenin üyelerinden biriydi. Çete dağıldıktan sonra Beecher's Hope'ta ki çiftliğinde yaşarken, ailesi, eski silah arkadaşlarını adalete teslim etmesini söyleyen hükümet ajanları tarafından kaçırıldı.

Hakkında[]

Geçmişi[]

John Marston 1873'te doğdu. Babası Amerika'ya göç eden bir İskoç, annesi doğum sırasında ölen bir fahişeydi. John'a göre, babası muhtemelen annesinin aynı zamanda pezevengiydi. John'un babası, John 8 yaşındayken 1881'de öldü.

John daha sonraki birkaç yılını geçireceği bir yetimhaneye gönderildi. Oradan kaçtı ve hayatını sokaklarda kazanmaya çalıştı. John, 11 yaşında, bir adamı vurduğunda ilk cinayetini işledi, ancak bunu kasıtlı yapmadığını iddia etti. 1885'te 12 yaşındayken Marston, onu asmak isteyen Illinois'deki çiftlik sahipleri tarafından hırsızlık yaparken yakalandı. Dutch van der Linde araya girdi ve genç John'u kanatlarının altına alarak kurtardı; John böylece Hosea Matthews, Arthur Morgan ve Susan Grimshaw ile birlikte Van der Linde çetesine katılmış oldu.

Çete, genç John'un ebeveynleri olan bir aile haline geldi ve Dutch onun için akıl hocası ve baba figürü oldu. John'a okumayı, ateş etmeyi, avlanmayı öğretti ve ona doğa sevgisini aşıladı. John, Dutch, Hosea, Bill Williamson, Arthur Morgan, Javier Escuella ve diğer birkaç kişiyle birlikte, Amerikan sınırında soygunlar, baskınlar, cinayetler, adam kaçırma ve diğer suçları işleyen deneyimli bir kanun kaçağı haline geldi. Morgan'ın yanı sıra Marston, Dutch'ın en öz verili oğullarından biri olarak görülüyordu; Çetenin birçok üyesi John'u Dutch'ın favorisi ve "altın çocuğu" olarak görüyordu, Bill gibi bazı üyeler ise bu durum karşısında kıskançlık duymaktaydı.

1894'te Abigail Roberts adında bir fahişe çeteye katıldı. Çete üyelerinin çoğuyla cinsel ilişkiye girmesine rağmen Abigail, John'a aşık oldu. Daha sonra 1895'te Jack adını verdikleri bir oğulları oldu. Çete, Jack'in büyük bir ailesi haline geldi ve üyelerin çoğu onun için teyze ve amca figürü oldu. John, ilk yıllarında, Jack'in biyolojik babası olup olmadığına dair şüpheler içindeydi ve bu nedenden dolayı onunla bağlantı kurmakta zorluk yaşadı. 1896 civarında John, çeteden bir yıllığına ayrıldı. Dönüşü Dutch ve çetenin diğer bazı üyeleri tarafından iyi karşılanırken, Arthur, John'un bu hareketi nedeniyle ihanete uğradığını hissetti. Önlerindeki birkaç yıl ikili arasında gerginlik oluştu.

Red Dead Redemption 2 olayları[]

Colter bölümü[]

Pinkerton'lardan kovalamasıyla, Van der Linde çetesi kuzeye doğru kaçtı ve çete Ambarino dağlarında bir kar fırtınasına yakalandı. Çetenin geri kalanı sığınacak bir yer ararken, John ve çetenin en yeni üyelerinden Micah Bell, malzeme ve yiyecek için keşif yapmaya gönderildi. Abigail, John iki gündür geri dönmeyince endişelenmeye başlar. Arthur'a onu bulması için yalvarır. Arthur ve Javier John'u bulmak için yola çıkar.

İkili dağlarda John'un izini sürerken ölü atıyla karşılaşır. Biraz daha ilerledikten sonra bir kayalıkta yaralı halde John'u bulurlar. Bir gün kadar önce kaybolduğunu, kurtların saldırısına uğradıktan sonra bir dağın zirvesine yakın bir uçurumda sağ yanağında ve burnunda kurtların kalıcı yaralar bıraktığını belirtir. Morgan, Marston'u Javier'in atına taşırken birkaç kurdun saldırısına uğrasalar da John'u sağ salim kampa getirirler.

Horseshoe Overlook bölümü[]

Yaraları iyileştikten sonra, John, Arthur ve Bill ile birlikte, O'Driscoll Çetesi'nin eski bir üyesi olan Kieran Duffy tarafından verilen bilgilerirle Six Point Cabin'deki bir O'Driscoll sığınağına saldırır.

Daha sonra John, Arthur ve Charles ve Sean, Scarlett Meadows'dan geçen bir treni soyarlar. John ve Arthur sonraları bir koyun sürüsü çalar ve onları Valentine çiftliğinde satarlar. Dutch ve Arthur salonda konuşurlarken Leopold Strauss ve John dışarı çıkarlar ancak Leviticus Cornwall'ın adamları tarafından rehin alınırlar. Dutch onları oyalarken Arthur hızla silahını çeker ve ikiliyi kurtarır, ardından savaşarak kasabadan çıkarlar.

Clemens Point bölümü[]

John, Javier ve Arthur, Gray ailesi ile Braithwaite ailesi'nin değerli atlarını çalıp beş bin dolara satacakları bir anlaşma yaparlar. Üçlü atları çalıp satmaya götürür ancak beş bin dolar yerine alıcılar sadece yedi yüz dolar vereceğini belirtir.

Jack, Braithwaite ailesi tarafından kaçırıldıktan sonra, John, oğlunu geri alma umuduyla Braithwaite Malikanesi'ne yapılan saldırıya katılır.

Saint Denis bölümü[]

Ekibin başarısız geçen banka soygunu sonrası Hosea Matthews ve Lenny Summers öldürülür, John ise Pinkertonlar tarafından esir alınarak Sisika Hapishanesi'ne götürülür.

Beaver Hollow bölümü[]

Ekibin önemli üyeleri Guarma'dan geri döndükten sonra Arthur ve Sadie, John'u kurtarmak için Sisika'ya saldırır ve John'u kurtarırlar.

Dutch'ın emriyle John ve Arthur, dinamitle Bacchus Köprüsü'nü havaya uçurur. Bu operasyon sırasında Arthur, John'u, yeterli paraları olduğunda kendisinin ve ailesinin çeteyi terk etmesi gerektiğine ikna eder. Ekip, ABD ordusunun maaşlarını taşıyan bir treni soydukları sırada John vurulur ve düşer. Dutch diğerlerine devam etmelerini kendisinin John'u kurtaracağını belirtir. Soygundan sonra Dutch ve Micah, John'u kurtaramadıklarını belirtirler.

Arthur, Andrew Milton'dan Micah'ın hain olduğunu öğrenip kampa hesap sormaya gider. Dutch sessiz kalırken Micah inkar eder ve John yaralı halde belirerek Dutch'a onu ölüme terk ettiğini söyler. Arthur ve John sırt sırta gelirler ve Susan Grimshaw'da onlara katılır. Dutch, Micah ve diğerleri de bir taraf olurlar. Javier, Pinkertonların kampa saldırmak üzere olduğunu belirttiğinde dikkatler dağılır ve Micah, Grimshaw'ı öldürür.

Pinkertonlar kampa saldırdığında Arthur ve John, onlarla çatışarak mağaranın içinden geçip yüzeye çıkarlar ve atlarına binip kaçarlar. Ancak Pinkertonlar yolları tutmuştur ve ikilinin atlarını vurur. İkili, atlarını vuran Pinkertonları öldürdükten sonra John, Arthur'a acele etmeleri gerektiğini söyler.

Arthur John'un kaçmasına yardım ederse: İkili birlikte dağlara tırmanarak Pinkertonlar ile çatışır. Arthur bir an duraksar ve John'a şapkasını ve çantasını vererek gitmesini, kendisinin gelenleri oyalayacağını söyler. John başta kabul etmese de Arthur ısrar eder ve John'u gönderip peşlerindeki Pinkertonlarla çatışır. Biraz sonra Micah, Arthur'u arkasından yakalar ve ikili bir kaya çıkıntısından aşağı düşer. Teke tek kavga ederler ve Dutch belirir. Arthur, Micah'ın hain olduğunu tekrar belirtir ancak Dutch sessiz kalır ve ikisini de terk eder. Arthur yüksek onura sahipse yaralarına ve hastalığına yenik düşerek gün doğumunu izleyerek huzur içinde ölür, düşük onura sahipse Micah tarafından başından vurularak infaz edilir.
Arthur para için geri dönerse: Arthur, çetenin parasının kampın mağaralarında kaldığını söyler, ancak John, ailesine geri dönmesi gerektiği için oraya geri dönmeyi reddeder. Arthur, John'a şapkasını ve çantasını verir, iki arkadaşın yolları ayrılırken son kez birbirlerine veda eder, John ailesine ulaşmak için bölgeyi terk ederken Arthur parayı almak için kampa geri döner.

Her iki durumda da, John, Copperhead Landing'de Sadie ve Tilly'nin de bir arada olduğu ailesiyle birlikte kaçmayı ve yeniden bir araya gelmeyi başarırken, Arthur ya tüberkülozdan ya da Micah tarafından öldürülür. John ve ailesi, diğerlerinden ayrıldıktan sonra dürüst bir hayat kurmayı planlar. Bu sırada Sadie ve John, bir gün Micah'ı bulurlarsa, ihanetinden dolayı onu öldüreceklerine yemin eder.

Pronghorn Ranch bölümü[]

Marston ailesi, bir at arabasıyla Strawberry'e iş aramak umuduyla giderler. Abigail ve Jack, doktorun evine giderken John, genel mağazaya iş sormaya gider. Mağaza sahibi John'a David Geddes'in Pronghorn Çiftliği'ne teslim etmesi gereken malzemelerin olduğunu belirtir. Genel mağaza sahibinin oğulları arabaya malzemeleri yüklerken John, Abigail'e iş bulduğu haberini verir, bu sırada Abigail'de doktorun muayenehanesini sileceği temizlik işi bulur.

John, Geddes'in çiftliğine malzemeleri teslim ederken çiftlik denetmeni Tom Dickens ile tanışır. John, Tom'a iş olup olmadığını sorarken Laramie Çetesinin iki üyesi belirir ve Geddes'in malzemelerine çökerek John'un arabasını çalar. Tom, peşlerinden gitmesi için çiftlikteki atlardan birini verir. John, iki çete üyesinin peşine düşer ve onları korkutup hem malzemeleri hem de arabasını geri alır. Tom'un yanına gittiğinde Tom, onun için iş ayarlayacağını söyler.

John ve ailesi, Geddes'in çiftliğine yerleşir. John burada gündelik çiftlik işlerini yapar ve Abigail gün içerisinde temizlik için Strawberry'e gider. Laramie Çetesinin sürekli olarak çiftliğe gelmesi üzerine John, çete üyelerini döverek geri gönderir. Bir akşam çete çiftliğin bir kısmını ateşe verip sığırları çalar. Çiftlik sahibi Geddes, John'dan sığırları geri alması için yardım ister. John, Tom ve Abe ile Hanging Dog Çiftliği'ne saldırır. Çete üyelerini öldürüp sığırları geri alırlarken John, çetenin liderini öldürür.

Bu davranışlarından ötürü Abigail, Jack'i de yanına alarak John'u terk eder. John, ailesini geri kazanmak için bir çiftlik evi kurma planını harekete geçirmek için Geddes'in yanına gider. Geddes'den banka kredisi almak konusunda kefil olmasını ister. Geddes, yaptığı iyilikler karşılığında John'a kefil olur.

Beecher's Hope bölümü[]

Jack, bankadan krediyi alıp Beecher's Hope'u satın alır. Bu sırada Blackwater'da Uncle ile karşılaşır. Uncle, Charles Smith'i bulduğunu ve Saint Denis'te olduğunu söyler. Birlikte Saint Denis'e gidip Charles'ı bulurlar. Charles ve Uncle, John'un aldığı çiftliğin arazisine gelirler ve John'un sıfırdan bir çiftlik evi kurmasında yardımcı olurlar. Bu sırada Sadie ile de bir araya gelen John, onunla birlikte ödül avcılığı yaparak ekstra para kazanırlar ve böylece John kredisini ödemeye başlar.

Çiftlik evini kurduktan sonra Abigail ve Jack geri dönerler ve aile yeniden bir araya gelir. Bir zaman sonra Sadie, Micah'ı bulduğunu söylemek üzere çiftliğe gelir. John kararlı bir halde yola çıkmaya hazırlanırken Abigail şiddetle karşı çıkar. Ancak John, Abigail'e nedenlerini belirterek Charles ve Sadie ile birlikte Micah'ı bulmak üzere yola çıkar.

İlk olarak Cleet'i bulmak üzere Strawberry'e giderler. Cleet'i konuşturup Micah'ın Hagen Dağı'nda olduğunu öğrenirler ve Cleet'i asarak idam ederler. Dağlara çıkmak üzere yola koyulurlar. Dağın girişine geldiklerinde Charles bir nişancı tarafından vurulur. Sadie ve John, kayalara saklanarak ilerler ve John, nişancıyı indirir. İkili, dağları tırmanarak karşılarına çıkan Micah'ın çetesinin üyelerini öldürürler. Bir tepeye geldiklerinde Sadie ve John'un üzerine iki çete üyesi atlar ve Sadie bıçaklanır. Charles yaralı halde gelip Sadie'yi bıçaklayan çete üyesini öldürür. John ise üzerindeki çete üyesini döverek üzerinden atar. Sadie ve Charles'ın yaralanması nedeniyle John tek başına devam etmeye karar verir.

Arthur'un şapkasını takıp ilerlerken karşısına Joe ve iki çete üyesi çıkar. Yüzleştikten kısa süre sonra John silahını çeker ve üçünü de öldürüp ilerler. Karşısına çıkan herkesi öldürüp ilerler ve Micah'ın saklandığı kulübeye gelir. Etrafa bakarken bir anda Micah belirir ve yüzleşirler. Micah silahlarını çekip John'a ateş açar, John hızla pozisyon alır. Micah, John'a çekip gitmesini çünkü adamlarının gelmek üzere olduğunu belirtir. Micah ateş etmeye devam ederken yaralı halde Sadie belirerek Micah'a silahlarını bırakmasını söyler. Sadie, Micah'ı rehin tutarken bir anda kulübenin kapısı açılır ve Dutch belirir. John şaşkınlıkla Dutch ile yüzleştikten sonra Dutch, Micah'ı vurmaya karar verir. Micah silahlarını çekip Dutch'ı ve John'u vuracakken John hızlı davranıp Micah'ı öldürür.

John, Dutch'a teşekkür eder ancak Dutch hiçbir şey söylemeden orayı terk ederken Sadie, John'a kulübedeki parayı almasını söyler. John parayı aldıktan sonra Sadie ile birlikte Charles'ı da alıp dağı terk ederler.

İntikam sonrası ekip çiftliğe döner. Birkaç gün sonra John ve Abigail evlenirler.

Red Dead Redemption olayları[]

Dört yıl sonra 1911'de eski Vahşi Batı neredeyse sona erdi. Demiryolları, telgraf ofisleri ve daha güçlü kolluk kuvvetleri ve birçok teknolojik gelişmeler kendilerini batı toplumunda yer edinmeye başladı. Federal hükümet, Soruşturma Bürosu'ndan, bölgeyi tüm vahşi çetelerden, özellikle Bill Williamson ve Dutch van der Linde'den kurtararak batıyı medenileştirme sürecine yardım etmesini ister. Onları direk öldürmek yerine Ross, Büro'nun onları yakalaması için Dutch'ın eski "oğullarından" biri olan John Marston'ı kullanmak ister. Ross, John'un karısını ve oğlunu kaçırarak dediklerini yapmak konusunda onu zorlar. Böylece John, ailesini kurtarmak için bir kez daha eski suçlu yaşamına geri dönmek zorunda kalır.

New Austin[]

John, Morningstar teknesiyle Edgar Ross ve Archer Fordham aracılığıyla Blackwater'a gelir ve kasabanın içinden geçerek iki ajan tarafından Armadillo'ya giden bir trene bindirilir. John kasabaya vardıktan sonra, salonda yerel bölge koruyucusu tarafından tutulan Jake adında kendine rehberlik edecek bir adam bulur. Jake, Marston'a neyin peşinde olduğu hakkında sorular sorar ama John birçok sorusunu yanıtsız bırakır. John'u, Williamson çetesinin saklanma yeri olan Fort Mercer'ın yakınlarına götürür. Marston, eski dostuyla yüzleşirken, Williamson'ı barışçıl bir şekilde pes etmesi için ikna etmeye çalışır, ancak Williamson, John ile alay eder ve gururla artık kendi çetesi olan güçlü bir adam olduğunu söyler. John tabancasına uzanırken Bill Williamson'ın adamlarından biri tarafından vurulur. Bill ve adamları John'u öldü sanıp orada bırakırlar.

Gece boyunca acı çeken John'u, Bonnie MacFarlane ve yardımcısı Amos bulur. İkili, JOhn'u Nathaniel Johnston'ın Armadillo'daki doktor ofisine götürür. Doktor yaralarını tedavi ettikten sonra Bonnie, John'a çiftlikte yardım etmesi şartıyla barınma, yiyecek ve içecek sağlar. John, gece devriyeciliği, sığır gütme ve at terbiyesi gibi çeşitli çiftlik işleri yaparak Bonnie ve babası Drew MacFarlane'e olan 15 dolarlık borcunu kapatır. Williamson, John'un hayatta olduğunu ve MacFarlane Çiftliği'nde kaldığını öğrenir ve çetesine ahırı ateşe vermesini emreder. John yanmak üzere olan atları ve kendini kurtarmayı başarır.

Bölge koruyucusu Leigh Johnson'a Armadillo ve çevresinde çeşitli işlerde yardım ettikten sonra, John ve bölge koruyucusu, Bill'in kalesine bir saldırı yapmaya hazırlanır. John, saldırıyı gerçekleştirmek için bir ekip ve gerekli kaynakları toplamak için yılan yağı satıcısı Nigel West Dickens ve onun aracılığıyla Irish ve Seth Briars ile tanışır ve onlara yardımcı olur. Ancak John, asılmak üzere olan Bonnie'yi bölge koruyucusu Johnson ile birlikte kurtarmak zorunda kalır ve planlar bir süre ertelenir. Bonnie'yi kurtardıktan sonra, John ve müttefikleri, Dickens'ın vagonuna Makineli Tüfek yerleştirip "Truva Atı" stratejisi kullanarak Fort Mercer'a bir saldırı gerçekleştirir. Savaştan sonra ekip, Bill'in önceki sabah kaçtığını ve Javier Escuella ile birlikte Meksika'nın Nuevo Paraíso eyaletine gittiğini öğrenir.

Nuevo Paraíso[]

Irish, sınırın güneyine, Nuevo Paraíso'ya kadar John'a eşlik eder ve burada bölgenin yöneticisi Albay Agustin Allende ve onun sağ kolu Vincente de Santa ile tanışır. John, Bill ve Escuella hakkında bilgi edinebilmek için Albay'ın emrinde çalışmak zorunda kalır. Aynı zamanda John, kendisine yeni silah kullanma becerileri öğreten ve bir zamanlar Meksika Ordusuna baskınlar düzenleyen, eski ünlü bir silahşör olan Landon Ricketts ile karşılaşır. John ayrıca, iki aşık devrimci Abraham Reyes ve Luisa Fortuna'ya da yardım eder. Hem Allende'den hem de Reyes'den Bill ve Javier'in nerede olduğuna dair mümkün olan her türlü bilgiyi edinmeye çalışır.

Allende John'un sadakatinin farkında olsa da, John'a ihanet ederek adamlarına onu öldürmelerini söyler. Ancak, Reyes ve devrimciler zamanında gelir ve John'u öldürülmeden önce kurtarır. John, çıkan çatışmada Espinoza'yı öldürür ve devrimcilere katılır. Vincente de Santa'yı da öldürdükten sonra John, El Presidio'ya yapılan saldırıya katılır. Bu sırada John, Javier'i de bulur ve onunla yüzleşir. Javier, John'un dikkatini dağıtarak üzerine bir kasa fırlatır ve pencereden kaçar. John, Javier'in peşine düşer ve oyuncunun tercihine bağlı olarak Javier'i kementle yakalayabilir veya öldürür. Ölü ya da Diri, Javier'i Edgar Ross ve Archer Fordham'a teslim eder. Sonraları, devrimciler Albay Allende'nin villasına bir saldırı düzenler. Saldırı sırasında Luisa, Allende'nin adamları tarafından vurularak öldürülür. Devrimciler villaya hücum ederken, Allende ve Bill kaçarlar. Marston ve Reyes, ikilinin peşine düşer ve Allende ile Bill'i öldürülürler. Bill'in ölümünden sonra John, ajanlar Ross ve Fordham ile görüşmek için Blackwater'a geri döner.

West Elizabeth[]

Bill ve Javier'in işini bitirmiş olsa da Ross, John'a, ailesini geri almak istiyorsa Van der Linde çetesinin eski lideri Dutch van der Linde'i yakalaması gerektiğini söyler. John, Ross, Fordham ve diğer Büro Ajanları ile birlikte Dutch ve çetesiyle West Elizabeth'te birkaç çatışmaya girer, ancak Dutch'ı yakalayamaz veya öldüremezler. John, Dutch'ın izini sürmek için Profesör Harold MacDougal ve Kızılderili muhbir Nastas ile birlikte çalışır. Sonraları John ve Soruşturma Bürosu, Dutch'ın saklandığı yere baskın yapmak için Amerikan Ordusu ile güçlerini birleştirir. Ordu ve büro, Dutch'ın çetesiyle çatışırken John, Dutch'ın peşinden gider. Bir uçuruma kadar süren kovalamacadan sonra ikili yüzleşirler. John, zamanında ona ihanet ettiği için öfkesini dile getirirken Dutch, artık "bizlerin zamanı artık geçti" diyerek ölümünden sonra hükümetin yeni bir "canavar" bulacağını belirtir ve kendini uçurumdan atarak intihar eder.

Dutch'ın öldürülmesinden sonra büro, Abigail ve Jack'i serbest bırakır ve John'a peşlerini bırakacaklarına dair söz verip anlaşırlar. John ailesiyle birlikte ilk zamanlardaki gibi dürüst bir hayat yaşamaya devam ederken, Edgar Ross verdiği sözden cayarak ordu ve büroyla, John'un çiftliğine saldırır. Saldırı sırasında Uncle öldürülür ve John, ailesini ahıra götürüp bir ata bindirerek çiftlikten gönderir.

Abigail ve John çiftlikten ayrılırken Edgar'ın ekibi ahırın diğer kapısını kuşatır. John kararlı bir şekilde ahırdan çıkar ve vurabildiği kadar adamı vurur ancak kalabalık gelen ordu John'a kurşun yağdırır, John yediği birçok kurşunun ardından dizlerinin üstüne çöker ve son nefesini verirken Edgar Ross, bir keyif sigarası yakar. Kısa süre sonra büro ve ordu çiftlikten ayrılır. Jack ve Abigail ise çiftliği terk ettikten kısa süre sonra gelen silah seslerinden dolayı çiftliğe geri dönmek isterler. Geldiklerinde John'un cesedini görürler.

Görünümler[]

Red Dead Redemption
  • Ana karakter olarak "Ailemi Hatırla" görevi haricinde tüm görevlerde görünür.
Undead Nightmare
  • Ana karakter olarak tüm görevlerde görünür.
Red Dead Redemption 2
  • "Giriş, Bir Hatırayı Takip Eden"
  • "Kim Ulan Bu Leviticus Cornwall?"
  • "Paying a Social Call"
  • "Dökülen Petrol I"
  • "Dökülen Petrol III"
  • "Dökülen Petrol IV"
  • "Koyun ve Keçiler"
  • "Reklamcılık, Yeni Amerikan Sanatı"
  • "Akşam Yemeği için At Eti"
  • "Kan Davaları, Eskiden ve Şimdi"
  • "Shady Belle Savaşı"
  • "Angelo Bronte, Onurlu Bir Adam"
  • "Biniciler, Kıyametler"
  • "İntikam Soğuk Yenen Bir Yemektir"
  • "Bankacılık, Eski Amerikan Sanatı"
  • "Yoldaki Çatal" (seslendirme)
  • "İkarus ve Arkadaşları"
  • "Ziyaret Saatleri"
  • "Van Horn'un Zevkleri"
  • "Çıkmaz Köprü"
  • "Son Oğlum"
  • "En İyi Benliklerimiz"
  • "Red Dead Redemption"
  • Ana karakter olarak Kapanış 1. ve 2. bölümün tüm görevlerinde yer alır.

Galeri[]

Çizimler[]
Ekran görüntüleri[]

Advertisement